Žádost o dotaci NZÚ na výměnu zdroje
Podrobnosti o dotační výzvě
Žádost je možné podat jak před realizací, tak po realizaci. Vždy doporučujeme žádat již před realizací. Při úspěšném podání žádosti máte jisté peníze a následující dva roky na realizaci nového zdroje tepla. S následným doložením náležitostí po realizaci Vám samozřejmě pomůžeme.
Dotace 45 000 – 140 000 Kč. Vhodné pro žadatele, kteří májí stávající kotel třídy 1, 2 (případně bez třídy) a chtějí ho vyměnit za nový zdroj na biomasu s ručním přikládáním, automatický kotel na biomasu nebo tepelné čerpadlo. Dále lze žádat o výměnu/doplnění stávajícího elektrokotle za tepelné čerpadlo.
Výše dotací jsou následující:
- 45 000,- kamna na biomasu se samočinným nebo ručním přikládáním
- 80 000,- kotel na biomasu vč. akumulační nádrže nebo kotel na biomasu se samočinnou dodávkou paliva
- 80 000,- tepelné čerpadlo pro teplovodní systém vytápění
- 100 000,- tepelné čerpadlo pro teplovodní systém vytápění s přípravou teplé vody („bojler“)
- 125 000,- tepelné čerpadlo pro vytápění a ohřev vody s podporou fotovoltaiky
- dotaci lze čerpat i na budovy, které jsou dle katastru nemovitostí určeny k rodinné rekreaci – žadatelem je pak dokládáno trvalé bydliště v takové nemovitosti min. 2 roky před podáním žádosti
- žadatel musí být aspoň spolumajitelem nemovitosti po celou dobu administrace žádosti
- Vybírejte zařízení uvedená v systému svt.sfzp.cz (způsobilá pro získání dotace)
- Ověřte, že je vybraná montážní firma držitelem platného oprávnění pro montáž zařízení, zejména podle zákona č.406/2000 Sb.
Vaši žádost se snažíme pečlivě připravit tak, aby bylo vše v pořádku a všechny nesrovnalosti byly vyřešeny před jejím zadáním do elektronického systému AIS SFŽP.
Po přijetí žádosti do systému Fondu probíhá další kontrola formálních náležitostí žádosti. Žádosti podané před realizací jsou označeny jako vyhovující a čekají na doložení dokladů realizace (zpráva o instalaci, fotografie apod.).
Pokud je vše v pořádku, tak jsou finálně schválené žádosti předány k podpisu ministrovi životního prostředí.
Vyřízení celé žádosti od jejího podání po příjem financí na účet trvá zhruba 2 měsíce.
Co budeme potřebovat – pro podání žádosti
Všechny potřebné dokumenty před realizací máte připraveny?
Pokud máte všechny potřebné dokumenty připravené, můžete nám je odeslat pomocí našeho interaktivního formuláře. Do formuláře se dostanete stisknutím tlačítka níže.
Co budeme potřebovat – po realizaci výměny zdroje
Dokumenty pro doložení realizace máte připraveny?
Pokud máte všechny potřebné dokumenty připravené, můžete nám je odeslat pomocí našeho interaktivního formuláře. Do formuláře se dostanete stisknutím tlačítka níže.